منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

سلسله گیاهان

بازدانگان اوندی

نهانزادان اوندی

غیر اوندی

نهان دانگان اوندی

سلسله جانوران

پستانداران

ماهیان

دوزیستان

بندپایان

خزندگان

پرندگان

اشهلمانت ها

جانوران دریایی خطرناک

سلسله اغازیان

سلسله قارچ ها

سلسله باکتری ها

علمی

بیماری ها

آنزیم

پروتئین

ویتامین

هورمون

با دانشمندان

انگل شناسی

اجزای سلول

شگفتی های افرینش

تازه های علم

لینک دوستان

گروه آموزشی دانشمندان جوان

حس دلتنگی

یااباصالح المهدی

تازه های علمی

زیست شناسی همدان

انجمن زیست شناسان دانشگاه پیام نور شوشتر

دانش سرا

انجمن زیست شناسی دانشگاه پیام نور زاهدان

موفقیم ما

زیست شناسی جهان هستی

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

همسریابی

درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زیست شناسی و آدرس sonia.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 782
بازدید کل : 35884
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 120
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

زیست شناسی


لوگوی دوستان


بر چسب ها




10مخلوق وحشت‌آفرين اعماق

20 / 9 / 1392

 

ایزوپاد غول‌پیکر

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

نام علمی آن باسینوموس ژیگانتئوس (Bathynomous giganteus) است و بزرگ‌ترین ایزوپاد (نوعی سخت پوست که از دیگر اعضاء این خانواده می‌توان به خرخاکی که همه آن را می‌شناسیم اشاره کرد) در گونه خود می‌باشد. این موجود گوشت‌خوار در عمقی معادل ۶۱۰ متر زندگی می‌کند. به دلیل آن‌که منابع غذایی اندکی در این عمق از اقیانوس وجود دارد این مخلوقات یاد گرفته‌اند خود را با این شرایط وفق داده و از هر چیزی که با آن مواجه ‌شوند و از جمله بی‌مهرگان کوچک تغذیه کنند. طول این موجودات در طول دوران حیات‌شان به ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد. وقتی مورد تهدید قرار می‌گیرند عقب نشینی نموده خود را گلوله کرده درون صدف محافظ دفاعی‌شان مخفی می‌شوند. همچنین دهانی قوی دارند که قادر است درون هر چیزی نفوذ کرده و شکم طعمه را زنده یا مرده بدرد.

خرچنگ عنکبوتی غول‌آسا

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

خرچنگ عنکبوتی غول‌آسا به عنوان بزرگ‌ترین بندپایی که در جهان وجود دارد شناخته می‌شود. این خرچنگ نزدیک به ۹۰ متر زیر سطح اقیانوس زندگی می‌کند. از نظر ظاهری به خرچنگ‌ها شباهت دارد ولی پاهای بلندش می‌تواند طولی در حدود سه متر ( از سر یک چنگال تا سر چنگال دیگر) پیدا کند! اندازه بدن این موجودات تا ۱۵ متر می‌رسد. عده‌ای معتقدند این موجودات بسیار کمیاب بوده و در بستر اقیانوس در نزدیکی ژاپن یافت می‌شوند.

قطره ماهی

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

شاید این موجود برای همه ترسناک نباشد ولی فکر می‌کنم همه در این مورد هم عقیده‌ایم که بیچاره‌ترین قیافه ممکن را در بین مخلوقات دریایی به خود اختصاص داده است. موافق نیستید؟ این ماهی اعماق ( بله تعجب نکنید این یک ماهی است) اغلب در عمقی در حدود ۳۶۵ متر و در آب‌های استرالیا و تاسمانی یافت می‌شود. در این عمق فشار آب بسیار بالا است در نتیجه موجودات ساکن این محیط فرم ژله مانندی دارند درست مثل این ماهی قطره‌ای.

مارماهی قورت‌دهنده

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

این مخلوق یکی از ترسناک‌ترین جانورانی است که در اعماق اقیانوس‌ها زندگی میکند عمقی نزدیک به ۹۱۰ تا ۱۸۰۰ متری از سطح اقیانوس زیستگاه آن‌ها است. برخورداری از دهان بزرگ، این ماهی را به یک شکارچی بالفطره تبدیل کرده است. دهان این ماهی آن‌قدر باز می‌شود که می‌تواند طعمه‌هایی را که دو برابر خودش اندازه دارند را به راحتی ببلعد. اغلب پس از صرف غذا آن را در آرواره کیسه مانند تحتانی‌اش ذخیره می‌کند. فرم بدنی این جانور تازیانه مانند بوده و بدن این مارماهی می‌تواند تا ۱.۵ متر رشد کند.

کوسه‌ماهی چین‌دار

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

۱۵۰۰ متر زیر سطح اقیانوس این ماهی را خواهید یافت. کوسه چین‌دار یکی از وحشتناک‌ترین ساکنین اقیانوس که به نام فسیل زنده نیز خوانده می‌شود. شکل ظاهری این موجود به نحوی تداعی کننده جاندران دریایی ماقبل تاریخی است که در زمان فرمانروایی دایناسورها روی زمین، ساکن دریاها بودند. این مخلوق ترسناک تا ۱.۵ متر رشد کرده و ساکن آب‌های تاریک اعماق اقیانوس‌های آرام و اطلس است. چنین تصور می‌شود که این موجود نیز همانند مار خود را به سمت طعمه‌اش پرتاب کرده و موجود بیچاره را درسته می‌بلعد.

دندان نیشی

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

ماهی دندان نیش که با نام علمی آنوپلوگاستر کورنوتا (Anoplogaster Cornuta) نیز نامیده می‌شود گویی از تیره‌ترین کابوس‌های شبانه‌مان برخاسته است. این جانور نیز در اعماق اقیانوس چیزی نزدیک به ۴۸۰۰ متر زیر سطح زندگی کرده و به خاطر ظاهر ناخوشایندش غول ماهی هم خوانده می‌شود. رنگ آن از قهوه‌ای تیره تا مشکلی متغیر بوده و تا ۱۵ سانتی‌متر رشد می‌کند. در مقایسه با جثه کوچکش سر بزرگی دارد و دهانی که با تعدادی دندان نیش مانند تیز احاطه شده است .

هشت‌پای خون‌آشام (ماهی مرکب جهنمی)

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

ماهی مرکب جهنمی با نام علمی ومپایروتئوتیس این‌فرنالیس (Vampyerotuethis Infernalis) شناخته می‌گردد. این هشت پای عجیب در ۷۶ متری اعماق اقیانوس زندگی می‌کند. با حالت ژله مانندی که دارد بیشتر شبیه به یک عروس دریایی است تا یک هشت پا. این مخلوق بزرگ‌ترین چشم را در میان جانوران دریایی به خود اختصاص داده است. بلندی بدن این موجود تا ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد و از اندام‌های مولد نوری پوشیده شده که به جانور اجازه می‌دهد در صورت تمایل بدرخشد. پره‌های بزرگی اطراف سر جانور را احاطه کرده است که در انتها به شاخک‌هایی ختم می‌شود که توسط تعداد زیادی دندان تیز میخ‌مانند پوشیده شده و وظیفه دفاع از جانور را برعهده دارند. از این رو است که این موجود به نام خون‌آشام خوانده می‌شود.

ماهی انگلر

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

نام علمی این جانور ملانوستوس جانسونی (Melanocetus Johnsoni) است. این ماهی‌ها در اعماق بسیار زیاد اقیانوس‌ها زندگی می‌کننند. همچون سایر آبزیان اعماق اقیانوس‌ها این جانور هم فتوفور (عضوی که قادر به تولید نور است) دارد. اندام‌های تولید کننده نوری که در تیره پشت جانور قرار دارند. جانور با نورانی کردن بدن خود طعمه‌ها را جلب کرده و سپس با دندان‌های نیش‌مانند تیزش به استقبال‌شان می‌رود. شیوه شکار این ماهی و شکل دندان‌هایش که به سمت داخل خمیده شده دست به دست هم داده تا شکار بخت برگشته تنها به سمت معده جانور هدایت شود نه به سمت آزادی، به همین دلیل گاهی به این جانور لقب شیطان سیاه هم می‌دهند که البته جای تعجب ندارد.

افعی ماهی

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

در عمق ۴۰ متری از سطح آب ماهی شگفت‌انگیز و زشت دیگری زندگی می‌کند که به واقع یکی از درنده‌خوترین مخلوقات عجیب می‌باشد. رنگ این جانور سیاه بوده و فتوفورها به صورت پراکنده روی بدنش قابل مشاهده هستند. این اندام‌های نورانی که روی باله پشتی بدنش قرار دارند قربانیان را فریب می‌دهد تا به این قاتل مخوف نزدیک شوند. آن‌ها همچنین چشمان بزرگی داشته تا بتوانند در تاریکی اعماق اقیانوس جایی که کم‌ترین میزان روشنایی وجود دارد مسیر خود را تشخیص دهند. افعی ماهی دندان‌های نیش مانند بزرگی دارند که تقریبا به بزرگی صورت‌شان است.

هشت‌پا (سر پا) عظیم‌الجثه

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

اگر از آبزیان دریایی می‌ترسید باید از این هشت‌پا فرار کنید. چرا؟ اجازه دهید گوشه‌ای از خصوصیات این ابر هشت‌پا را برای‌تان بازگو کنیم:
اول این‌که این آبزی حتی از یک اتوبوس هم بزرگ‌تر است! اندازه این جانور چیزی در حدود ۱۳ متر و وزنی نزدیک به ۴۵۰ کیلوگرم دارد. اگر این دلیل برای شما کافی نیست باید بدانید که شاخک‌های این جانور به تعداد بی‌شماری چنگک‌های تیز مجهز هستند و در کنار تمام اینها منقار(دهان) قرار گرفته است. این جانور از هر هشت‌پای دیگری که شناخته شده بزرگ‌تر است. زیستگاه این مخلوقات عموما ۳۰۰ متر زیر سطح اقیانوس است و می‌توان آن‌ها را در نیوزلند، قطب جنوب و نقاطی از آفریقا یافت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سلسله جانوران ، ،

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 12:10



درباره



هيچ کس نميتواند به عقب برگردد و از نو شروع کند اما همه مي توانند از همين حالا شروع کنند و پايان تازه اي بسازند. اگر انتقادی پیشنهادی دارید یا اشکالی در مطالب بود اطلاع دهید ممنون می شم
tootia_66@yahoo.com


مطالب پیشین

10مخلوق وحشت‌آفرين اعماق
عجیب ترین و زیباترین قارچ های دنیا
جهش های عجیب ژنتیکی در گیاهان
کندترین موجودات زمین
دنیای زیر میکروسکوپ
تمام اتـفاقات بـدن در طـول 24 ساعت شبـانه روز
ویروس ها Virus
زایمان سوسک
استتار موجودات
جنین پنج روزه انسان زیر میکروسکوپ
حشرات زیبا و عجیب
تشریح و مورفولوژی گیاهی
درختی عجیب با میوه های مرگبار
هفتاد درصد ژن های اسفنج دریایی با انسانها مشترک است!
عنکبوت‌های طاووس
عجیب ترین و زیباترین قارچ های دنیا
عکس های جالب و دیدنی از استتار جغدها
پر سر و صداترین حیوان زمین
عکس هايي از زيباترين حشره جهان
زیباترین گونه های ماهیان در جهان




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by sonia
This Template By Theme-Designer.Com