منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

سلسله گیاهان

بازدانگان اوندی

نهانزادان اوندی

غیر اوندی

نهان دانگان اوندی

سلسله جانوران

پستانداران

ماهیان

دوزیستان

بندپایان

خزندگان

پرندگان

اشهلمانت ها

جانوران دریایی خطرناک

سلسله اغازیان

سلسله قارچ ها

سلسله باکتری ها

علمی

بیماری ها

آنزیم

پروتئین

ویتامین

هورمون

با دانشمندان

انگل شناسی

اجزای سلول

شگفتی های افرینش

تازه های علم

لینک دوستان

گروه آموزشی دانشمندان جوان

حس دلتنگی

یااباصالح المهدی

تازه های علمی

زیست شناسی همدان

انجمن زیست شناسان دانشگاه پیام نور شوشتر

دانش سرا

انجمن زیست شناسی دانشگاه پیام نور زاهدان

موفقیم ما

زیست شناسی جهان هستی

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زیست شناسی و آدرس sonia.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 438
بازدید کل : 36323
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 120
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

زیست شناسی


لوگوی دوستان


بر چسب ها




10مخلوق وحشت‌آفرين اعماق

20 / 9 / 1392

 

ایزوپاد غول‌پیکر

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

نام علمی آن باسینوموس ژیگانتئوس (Bathynomous giganteus) است و بزرگ‌ترین ایزوپاد (نوعی سخت پوست که از دیگر اعضاء این خانواده می‌توان به خرخاکی که همه آن را می‌شناسیم اشاره کرد) در گونه خود می‌باشد. این موجود گوشت‌خوار در عمقی معادل ۶۱۰ متر زندگی می‌کند. به دلیل آن‌که منابع غذایی اندکی در این عمق از اقیانوس وجود دارد این مخلوقات یاد گرفته‌اند خود را با این شرایط وفق داده و از هر چیزی که با آن مواجه ‌شوند و از جمله بی‌مهرگان کوچک تغذیه کنند. طول این موجودات در طول دوران حیات‌شان به ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد. وقتی مورد تهدید قرار می‌گیرند عقب نشینی نموده خود را گلوله کرده درون صدف محافظ دفاعی‌شان مخفی می‌شوند. همچنین دهانی قوی دارند که قادر است درون هر چیزی نفوذ کرده و شکم طعمه را زنده یا مرده بدرد.

خرچنگ عنکبوتی غول‌آسا

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

خرچنگ عنکبوتی غول‌آسا به عنوان بزرگ‌ترین بندپایی که در جهان وجود دارد شناخته می‌شود. این خرچنگ نزدیک به ۹۰ متر زیر سطح اقیانوس زندگی می‌کند. از نظر ظاهری به خرچنگ‌ها شباهت دارد ولی پاهای بلندش می‌تواند طولی در حدود سه متر ( از سر یک چنگال تا سر چنگال دیگر) پیدا کند! اندازه بدن این موجودات تا ۱۵ متر می‌رسد. عده‌ای معتقدند این موجودات بسیار کمیاب بوده و در بستر اقیانوس در نزدیکی ژاپن یافت می‌شوند.

قطره ماهی

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

شاید این موجود برای همه ترسناک نباشد ولی فکر می‌کنم همه در این مورد هم عقیده‌ایم که بیچاره‌ترین قیافه ممکن را در بین مخلوقات دریایی به خود اختصاص داده است. موافق نیستید؟ این ماهی اعماق ( بله تعجب نکنید این یک ماهی است) اغلب در عمقی در حدود ۳۶۵ متر و در آب‌های استرالیا و تاسمانی یافت می‌شود. در این عمق فشار آب بسیار بالا است در نتیجه موجودات ساکن این محیط فرم ژله مانندی دارند درست مثل این ماهی قطره‌ای.

مارماهی قورت‌دهنده

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

این مخلوق یکی از ترسناک‌ترین جانورانی است که در اعماق اقیانوس‌ها زندگی میکند عمقی نزدیک به ۹۱۰ تا ۱۸۰۰ متری از سطح اقیانوس زیستگاه آن‌ها است. برخورداری از دهان بزرگ، این ماهی را به یک شکارچی بالفطره تبدیل کرده است. دهان این ماهی آن‌قدر باز می‌شود که می‌تواند طعمه‌هایی را که دو برابر خودش اندازه دارند را به راحتی ببلعد. اغلب پس از صرف غذا آن را در آرواره کیسه مانند تحتانی‌اش ذخیره می‌کند. فرم بدنی این جانور تازیانه مانند بوده و بدن این مارماهی می‌تواند تا ۱.۵ متر رشد کند.

کوسه‌ماهی چین‌دار

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

۱۵۰۰ متر زیر سطح اقیانوس این ماهی را خواهید یافت. کوسه چین‌دار یکی از وحشتناک‌ترین ساکنین اقیانوس که به نام فسیل زنده نیز خوانده می‌شود. شکل ظاهری این موجود به نحوی تداعی کننده جاندران دریایی ماقبل تاریخی است که در زمان فرمانروایی دایناسورها روی زمین، ساکن دریاها بودند. این مخلوق ترسناک تا ۱.۵ متر رشد کرده و ساکن آب‌های تاریک اعماق اقیانوس‌های آرام و اطلس است. چنین تصور می‌شود که این موجود نیز همانند مار خود را به سمت طعمه‌اش پرتاب کرده و موجود بیچاره را درسته می‌بلعد.

دندان نیشی

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

ماهی دندان نیش که با نام علمی آنوپلوگاستر کورنوتا (Anoplogaster Cornuta) نیز نامیده می‌شود گویی از تیره‌ترین کابوس‌های شبانه‌مان برخاسته است. این جانور نیز در اعماق اقیانوس چیزی نزدیک به ۴۸۰۰ متر زیر سطح زندگی کرده و به خاطر ظاهر ناخوشایندش غول ماهی هم خوانده می‌شود. رنگ آن از قهوه‌ای تیره تا مشکلی متغیر بوده و تا ۱۵ سانتی‌متر رشد می‌کند. در مقایسه با جثه کوچکش سر بزرگی دارد و دهانی که با تعدادی دندان نیش مانند تیز احاطه شده است .

هشت‌پای خون‌آشام (ماهی مرکب جهنمی)

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

ماهی مرکب جهنمی با نام علمی ومپایروتئوتیس این‌فرنالیس (Vampyerotuethis Infernalis) شناخته می‌گردد. این هشت پای عجیب در ۷۶ متری اعماق اقیانوس زندگی می‌کند. با حالت ژله مانندی که دارد بیشتر شبیه به یک عروس دریایی است تا یک هشت پا. این مخلوق بزرگ‌ترین چشم را در میان جانوران دریایی به خود اختصاص داده است. بلندی بدن این موجود تا ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد و از اندام‌های مولد نوری پوشیده شده که به جانور اجازه می‌دهد در صورت تمایل بدرخشد. پره‌های بزرگی اطراف سر جانور را احاطه کرده است که در انتها به شاخک‌هایی ختم می‌شود که توسط تعداد زیادی دندان تیز میخ‌مانند پوشیده شده و وظیفه دفاع از جانور را برعهده دارند. از این رو است که این موجود به نام خون‌آشام خوانده می‌شود.

ماهی انگلر

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

نام علمی این جانور ملانوستوس جانسونی (Melanocetus Johnsoni) است. این ماهی‌ها در اعماق بسیار زیاد اقیانوس‌ها زندگی می‌کننند. همچون سایر آبزیان اعماق اقیانوس‌ها این جانور هم فتوفور (عضوی که قادر به تولید نور است) دارد. اندام‌های تولید کننده نوری که در تیره پشت جانور قرار دارند. جانور با نورانی کردن بدن خود طعمه‌ها را جلب کرده و سپس با دندان‌های نیش‌مانند تیزش به استقبال‌شان می‌رود. شیوه شکار این ماهی و شکل دندان‌هایش که به سمت داخل خمیده شده دست به دست هم داده تا شکار بخت برگشته تنها به سمت معده جانور هدایت شود نه به سمت آزادی، به همین دلیل گاهی به این جانور لقب شیطان سیاه هم می‌دهند که البته جای تعجب ندارد.

افعی ماهی

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

در عمق ۴۰ متری از سطح آب ماهی شگفت‌انگیز و زشت دیگری زندگی می‌کند که به واقع یکی از درنده‌خوترین مخلوقات عجیب می‌باشد. رنگ این جانور سیاه بوده و فتوفورها به صورت پراکنده روی بدنش قابل مشاهده هستند. این اندام‌های نورانی که روی باله پشتی بدنش قرار دارند قربانیان را فریب می‌دهد تا به این قاتل مخوف نزدیک شوند. آن‌ها همچنین چشمان بزرگی داشته تا بتوانند در تاریکی اعماق اقیانوس جایی که کم‌ترین میزان روشنایی وجود دارد مسیر خود را تشخیص دهند. افعی ماهی دندان‌های نیش مانند بزرگی دارند که تقریبا به بزرگی صورت‌شان است.

هشت‌پا (سر پا) عظیم‌الجثه

عکس های 10 مخلوق وحشت‌آفرین اعماق دریاها

اگر از آبزیان دریایی می‌ترسید باید از این هشت‌پا فرار کنید. چرا؟ اجازه دهید گوشه‌ای از خصوصیات این ابر هشت‌پا را برای‌تان بازگو کنیم:
اول این‌که این آبزی حتی از یک اتوبوس هم بزرگ‌تر است! اندازه این جانور چیزی در حدود ۱۳ متر و وزنی نزدیک به ۴۵۰ کیلوگرم دارد. اگر این دلیل برای شما کافی نیست باید بدانید که شاخک‌های این جانور به تعداد بی‌شماری چنگک‌های تیز مجهز هستند و در کنار تمام اینها منقار(دهان) قرار گرفته است. این جانور از هر هشت‌پای دیگری که شناخته شده بزرگ‌تر است. زیستگاه این مخلوقات عموما ۳۰۰ متر زیر سطح اقیانوس است و می‌توان آن‌ها را در نیوزلند، قطب جنوب و نقاطی از آفریقا یافت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سلسله جانوران ، ،

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 12:10



عجیب ترین و زیباترین قارچ های دنیا

17 / 4 / 1392

عجیب ترین و زیباترین قارچ های دنیا

 
 
02.jpg
 
01.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg

 

منابع و پیوند ها:



:: موضوعات مرتبط: سلسله قارچ ها، ،

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 18:14



جهش های عجیب ژنتیکی در گیاهان

26 / 2 / 1392

KamYab.Ir | کمیاب‌ترین های وب فارسی



:: موضوعات مرتبط: سلسله گیاهان، ،
:: برچسب‌ها: جهش های ژنتیکی در گیاهان,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 10:44



کندترین موجودات زمین

9 / 2 / 1392



:: موضوعات مرتبط: شگفتی های افرینش، ،
:: برچسب‌ها: کندترین موجودات سیاره زمین,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 12:21



دنیای زیر میکروسکوپ

9 / 2 / 1392

IranFunnyGroup.ir - گروه اينترنتي ايران فاني



:: موضوعات مرتبط: سلسله جانوران ، شگفتی های افرینش، ،
:: برچسب‌ها: دنیای زیر میکروسکوپ,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 9:22



تمام اتـفاقات بـدن در طـول 24 ساعت شبـانه روز

1 / 12 / 1391

 

تمام اتـفاقات بـدن در طـول 24 ساعت شبـانه روز


شاید هیچوقت به این موضوع حتی فکر هم نمی کنیم که وقتی در طول بیست و چهار ساعت شبانه روز مشغول فعالیت و خواب هستیم بدن ما چه فعالیت هایی را تجربه می کند و در کل در طول یک روز کامل در بدن ما چه اتفاقاتی می افتد! اما چه بسا دانستن این موضوع ارتباط مستقیم با عملکرد صحیح سیستم بدن و سلامتی ما دارد. از آنجا که سلامتی شما دوستان پرشین استار برای ما بسیار حائز اهمیت است پس لطفا برای مرور گام به گام این اتفاقات با ما همراه باشید ...

ساعت شش صبح: با ترشح هیدرو كورتیزون، اعضای بدن بیدار می شوند. بدین طریق بدن بطور آهسته خودش را برای بیدار شدن آماده میكند. متابولیسم به فعالیت در می آید و برای فعالیت روزانه ما پروتئین و انرژی ذخیره شده به جریان در می آید.

ساعت هفت صبح: هنوز بدن ضعیف است، پس وقت ورزش نیست چون در این ساعت با ورزش فقط به قلب فشار وارد می شود. به جای ورزش صبحانه بخورید چون دستگاه گوارش در این زمان بخوبی كار میكند.

ساعت هشت صبح: مقدار زیادی هورمون در این ساعت ترشح میشود. سیگار كشیدن در این ساعت بیشتر از هر ساعت دیگری باعث تنگ شدن عروق می شود.

ساعت نه صبح: بدن سفت وسخت بیدار است و زمانی است كه نیروی زیادی را در اختیار دارد. در صورت نیاز به تزریق هر آمپولی این ساعت بهترین موقع است. چون هر گونه عوارض ناشی از تزریق آمپول در این زمان به حداقل می رسد و بدن در مقابل اشعه ایكس مقاوم است.

ساعت ده صبح: ساعتی كه ارگانیسم به خودش می آید و اعلام آمادگی می كند. بدن انرژی زیادی را در اختیار دارد و حرارت بدن بالاست. نكته مهم اینكه بین ساعتهای ده تا دوازده احتمال سكته های قلبی بیشتر از هر زمان دیگر است.

ساعت یازده صبح: بدن در بهترین حالت و زمان خود قرار دارد. ضربان قلب و میزان گردش خون به اندازه ای مناسب است كه ممكن است در معاینات قلبی (اكتروكاردیو گرافی) اشتباهاتی رخ بدهد و اگر مشكلی در قلب وجود داشته باشد در این لحظه دیده نشود. بدن كاملاً آماده است تا مسائل ریاضی و سخت ترین فرمول ها را حل كند.

ساعت دوازده ظهر: دقت افراد كم و انسان دچار خواب آلودگی می شود. اسید معده زیاد ترشح میشود و خون رسانی به مغز كاهش پیدا میكند. برای خون رسانی به دیگر اعضای بدن از معده استفاده بیشتری میشود. افرادی كه عادت به خواب نیمروزی دارند حدوداً تا سی درصد خطر سكته قلبی در آنها كمتر از دیگران است.

ساعت سیزده: بدن از تب وتاب می افتد. بهره وری در اواسط روز بیست درصد كاهش پیدا میكند. همه اعضای بدن در پایین ترین سطح فعالیت میباشند. در این ساعت فقط كیسه صفرا است كه خوب فعالیت میكند و مشغول هضم غذای نیمروزی است.

ساعت چهارده: احساس خستگی بروز میكند چون فشار و ترشح هورمون ها كم میشود. برای افرادی كه از دندانپزشكی ترس دارند این ساعت بهترین زمان است چون افراد در این ساعت كمتر احساس درد میكنند. این وضعیت تا سی دقیقه ادامه خواهد داشت.

ساعت پانزده: در این زمان انرژی دوباره به بدن بر میگردد و حافظه خوب كار میكند و مرحله دوم از بهره وری آغاز می شود. ولی كمتر از آن چیزی كه بدن در صبح داشت.

ساعت شانزده: برای ورزش كردن بهترین ساعت است فشار و گردش خون بدن در بهترین حالت است.

ساعت هفده: فعالیت ارگانها به بالاترین حد خود می رسد. نیرو افزایش پیدا میكند، اكسیژن زیادی استفاده میشود، كلیه ومثانه خوب كار میكند. زمانی است كه ناخنها و موها خوب رشد میكند، اسید معده افزایش پیدا میكند به همین دلیل در این ساعت احتمال خونریزی هم بیشتر است.

ساعت هیجده: الآن زمان مناسبی برای خوردن شام است. پانكراس در این ساعت فعالیت خوبی دارد.

ساعت نوزده: میزان فشار خون و ضربان نبض كاهش پیدا میكند. به همین دلیل كسانی كه از داروهای كاهش دهنده فشار خون استفاده میكنند باید دقت بیشتری داشته باشند. چون داروهای فشار خون در این زمان باید با احتیاط بیشتری مصرف شود. تاثیر دارو های ضد افسردگی در این ساعت خیلی زیاد است.

ساعت بیست: میزان چربی كبد كاهش می یابد و خون كثیف از هر زمان بیشتر به قلب می رسد. كسانی كه آلرژی یا آسم دارند در این ساعت باید از دارو هایشان استفاده كنند. آنتی بیوتیكها از این قاعده مستثنی نیستند چون در این ساعت بیشترین تاثیر را دارند.

ساعت بیست و یک: عملكرد ترشح غدد در این ساعت به پایان می رسد. هر چیزی از این به بعد وارد معده میشود و عملیات هضم و جذب غذا به كندی انجام میشود كه این مسئله میتواند خیلی خطرناك باشد چون باقیمانده غذا به مخاط روده حمله كرده و مخاط روده را دچار آسیب میكند.

ساعت بیست و دو: سیستم دفاعی بدن به حالت آماده باش در می آید. كسانی كه سیگار میكشند باید بدانند كه از این ساعت به بعد بدن سمومی مثل نیكوتین را خیلی سخت دفع میكند.

ساعت بیست و سه: بدن ارگانیسم ترشح هورمونها را كه در طول روز فعال بوده است متوقف میكند آرامش بسراغ بدن می آید و جسم احساس راحتی میكند.

ساعت بیست و چهار: زمان خواب سلولهای پوست بی وقفه فعالیت می كنند حتی بیشتر از آن چیزی كه در صبح انجام میدادند. نخستین تصویر خواب و رویا در همان ساعات اولیه پدید می آید.

ساعت یک نیمه شب: بازدهی در پایین ترین حد قرار دارد. در این ساعت حتی كسانی كه شب كار هستند و عادت به شب كاری دارند، خوابشان می گیرد. دقت كم میشود چون بدن و اعضای بدن خود را برای خوابیدن آماده میكنند.

ساعت دو نیمه شب: كسانی كه رانندگی می كنند باید دقت بیشتری داشته باشند چون قدرت دید كم میشود و سرعت عمل و عكس العمل كم میشود بهمین دلیل بیشتر تصادفات در این ساعت اتفاق می افتد.

ساعت سه نیمه شب: هم بدن هم روح در تاریك ترین حالت قرار دارند. ترشح هورمون ملاتونین كم و نامنظم می شود و كسانی كه تعادل روحی ندارند این ساعت خطرناكتر عمل میكنند و بیشتر خودكشی ها در این ساعت است.

ساعت چهار: با زیاد شدن ترشح هورمون ها بدن انرژی می گیرد و احتمال سكته های قلبی بین ساعت چهار تا شش افزایش می یابد. فشار خون به بالاترین حد میرسد و رگ ها تنگتر می شود. در این ساعت میزان زایمانها بیشتر است.

ساعت پنج: زیاد شدن هورمونها در بدن حدوداً شش برابر روز فرد را برای فعالیت آماده می كند. بدن به حركت در میآید و دوباره روز جدیدی آغاز میشود.

منبع:persian-star.org



نوشته شده توسط سونیا در ساعت 15:37



ویروس ها Virus

19 / 11 / 1391

 

ویروس ها Virus
1. ویروس ها به تنهایی هیچ گونه فعالیت زیستی ندارند و هم ارز کروموزوم ها به شمار می ایند ولی هنگامی که انگل اجباری میزبان می شود بعضی اعمال زیستی را انجام می دهند
2. مستقلا توانایی سنتز پروتئین را ندارند
3. دارای برنامه ی ژنتیکی به منظور همانند سازی
4. تمام ویروس های گیاهی محتوی RNAهستند و به یکی از دو شکل مارپیچی(ویروس برگ تنباکو)یا بیست ضلعی (ویروس گوجه فرنگی )مشاهده می شود
5. ویروس های جانوری ممکن است دارای DNAیا RNA باشند
6. ویروس ها از نظر شکل و ترکیبات شیمیایی با هم متفاوتند
7. بزرگترین و پیچیده ترین ویروس ها: باکتریوفاژ
8.
 
شبه ویروس ها (Viroids)،عوامل عفونی هستند که فقط به یاخته های گیاهی حمله کرده و فقط ازRNA بدون پوشش پروتئین ساخته شده است

 

طبقه بندی ویروس: راسته : مونونگاویرالزچ Mononegavirals
 
 
 

 



ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 12:32



زایمان سوسک

9 / 10 / 1391

http://www.poolnews.ir/

 

 



:: موضوعات مرتبط: بندپایان، ،
:: برچسب‌ها: زایمان حشرات, سوسک, زایمان سوسک, بندپایان,

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 1:2



استتار موجودات

6 / 10 / 1391

http://marshal-modern.ir/Archive/2012/12/2/0000000000000000001.jpg



:: برچسب‌ها: استتار,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 21:20



حشرات زیبا و عجیب

2 / 10 / 1391

عکس های دیدنی از حشرات شگفت انگیز



:: موضوعات مرتبط: بندپایان، ،
:: برچسب‌ها: حشرات زیبا و عجیب,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 14:41



درختی عجیب با میوه های مرگبار

26 / 9 / 1391

 
این درخت عجیب و خطرناک و در عین حال مفید "درخت توپی" نام دارد و در قاره آمریکای جنوبی در منطقه دریای کارئیب رشد می کند.
 
  برترین ها: این درخت عجیب و خطرناک و در عین حال مفید "درخت توپی" نام دارد و در قاره آمریکای جنوبی در منطقه دریای کارئیب رشد می کند.

وجه تسمیه درخت توپی آن است که صدای برخاسته از این میوه کروی شکل هنگام افتادن و برخورد با زمین همانند صدای مواد منفجره و یا گلوله ای است که از سلاح توپ خارج می شود و به همین دلیل روی این درخت تابلوی هشدار دهند نصب می کنند چراکه اگر این میوه به هر انسان برخورد کند ممکن است به مرگ وی منجر شود.




این درخت برای اولین بار توسط یک گیاه شناس به نام آلبرت آبلت در سال 1775 کشف شد.



پوست این میوه از چوب و عصاره داخل آن داری بوی خوبی است اما نکته جالب آنکه این میوه مستقمیما از تنه خود درخت رشد می کند.



نکته جالت تر آنکه این میوه دارای خواص دارویی است و از آن به عنوان آنتی بیوتیک برای التیام زخم، کاهش درد دندان، سرماخوردگی و درد معده استفاده می شود.



این درخت همچنین در معابد بودایی در سریلانکا نیز رشد می کند به همین دلیل شکوفه های آن برای بودایی ها مقدس است.



قطر این میوه کروی شکل بین 15 تا 24 سانتیمتر است.





:: موضوعات مرتبط: شگفتی های افرینش، ،
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 14:43



هفتاد درصد ژن های اسفنج دریایی با انسانها مشترک است!

16 / 9 / 1391

 

هفتاد درصد ژن های اسفنج دریایی با انسانها مشترک است!


نتایج عجیب یک تحقیق نشان می دهد که ژن های انسان با اسفنج دریایی مشترک است .
گرچه برای سالهای طولانی اکثر دانشمندان میمون را از اجداد انسان می دانند اما به تازگی پژوهشگران استرالیایی مدارکی از ارتباط بسیار نزدیک تر انسان با کف دریاها یافته اند. تحقیقات آنها نشان می دهد ۷۰ درصد ژن های اسفنج دریایی با انسانها مشترک است. 
  توالی ژنتیکی اسفنج دریایی سواحل شمال شرق استرالیا نشان می دهد این جاندار آبزی کهن در بسیار از ژنهای خود از جمله در ژنهای مرتبط با بیماری ها و سرطان با انسانها مشترک است.
برنارد دگنان مجری این تحقیقات از دانشگاه کویینزلند می گوید: این یافته ها می تواند راهگشای بسیاری از مسایل و پایه و اساس پیشرفت های زیادی در تحقیقات و سرطان و سلول های بنیادی باشد.
وی اسفنج دریایی را “جام مقدس” سلول های بنیادی می داند.
به گفته دگنان، بررسی عملکرد ژنتیکی سلول های بنیادی اسفنج دریایی می تواند ارتباطات مهم و عمیقی را در مورد ژنهایی که زیست شناسی سلول های بنیادی انسانی را تحت تاثیر قرار می دهد فراهم کند.
این تحقیقات مستلزم استخراج DNAواقعا خالص از جنین اسفنج دریایی و تهیه توالی پیچیده آن است.
نتایج این تحقیقات که پنج سال به طول انجامیده ، در نشریه نیچر منتشر شده است.



:: موضوعات مرتبط: تازه های علم، ،

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 14:46



عنکبوت‌های طاووس

14 / 8 / 1391

 

تاکنون بیش از ۲۵ نوع از عنکبوت‌های طاووس کشف شده‌اند که در این مطلب تصاویری از ۱۰ نوع از این عنکبوت‌ها را به شما نشان خواهیم داد.

استرالیا موطن اصلی عنکبوت‌های طاووس به شمار می‌آید، به گونه‌ای که جنگل‌های سیدنی کانون اصلی زندگی این طاووس‌ها ذکر شده و ایالت‌های «کوینز لند» و «نیو ساوت ولز» از دیگر اماکن تجمع و زندگی این نوع از عنکبوت‌ها بیان شده است.

عکس های عنکبوت های زیبا

 

http://didan.ir

http://www.bartarinha.ir

 



:: موضوعات مرتبط: بندپایان، ،
:: برچسب‌ها: عنکبوت‌های طاووس,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 18:36



عجیب ترین و زیباترین قارچ های دنیا

12 / 8 / 1391




:: موضوعات مرتبط: سلسله قارچ ها، ،
:: برچسب‌ها: عجیب ترین و زیباترین قارچ های دنیا,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 10:57



عکس های جالب و دیدنی از استتار جغدها

3 / 8 / 1391

S A L I J O O N



:: موضوعات مرتبط: پرندگان، ،
:: برچسب‌ها: عکس های جالب و دیدنی از استتار جغدها,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 21:39



پر سر و صداترین حیوان زمین

27 / 7 / 1391

پر سر و صداترین حیوان زمین: موجود 2میلی متری با صدایی بیش از یک ارکستر!! + عکس

این حشره که قایقران کوچک آبی یا Micronecta scholtzi نامیده می شود، کمتر از ۲ میلیمتر طول دارد اما این جانور کوچک پر سر و صداترین حیوان روی زمین است.

این حشره آبزی که در اروپا بسیار دیده می شود می تواند صدایی به بلندی 9902 دسی بل تولید کند؛ به طوری که صدای تولید شده توسط این قایقران کوچک برابر با صدای یک ارکستر زنده است.

گونه نر این حشره برای جذب ماده و جفتگیری این صدا را با اندام های خود تولید می کند؛ محققان فرانسوی و اسکاتلندی به سرپرستی جیمز ویندمیل از دانشگاه استراتسلاید به این کشف دست یافتند؛ این دانشمندان با قرار دادن میکروفن های ویژه ای در زیر آب توانستند صداهای پرقدرت این حشره را ضبط کنند.

جیمز ویندمیل در این خصوص توضیح داد: ما بسیار شگفت زده شدیم چراکه در ابتدا فکر می کردیم این صدا را گونه های بزرگتری چون سیگاراها تولید می کنند؛ سیگاراها حشرات آبزی کمتر تکامل یافته ای هستند، اما بعد دریافتیم که بی هیچ تردیدی مسئول تولید این صداها قایقران کوچک آبی است.

پر سر و صداترین حیوان زمین: موجود 2میلی متری با صدایی بیش از یک ارکستر!! + عکس

به گفته این دانشمندان، حیوانات بزرگ صداهای بلندتری دارند به طوری که صدای نهنگ ها به 188 دسی بل و صدای فیل های آفریقایی به 117دسی بل می رسد، اما صدای این جانوران با ابعاد بدن آنها تناسب و سازگاری دارد.

http://www.irangrand.ir



:: موضوعات مرتبط: بندپایان، ،
:: برچسب‌ها: پر سر و صداترین حیوان زمین,

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 16:40



عکس هايي از زيباترين حشره جهان

25 / 7 / 1391

این حشره علاوه بر اینکه یکی از زیباترین حشرات دنیا است، قابلیت استتار نیز دارد و با رنگ های بدن خود می تواند خود را در مقابل خطرات حفظ کند.

“هایمانوبیس کورونیتس” نام این حشره است که یکی از زیباترین حشرات در جهان است.

این حشره با جمع کردن چهار دست و پای خود خود را به شکل گل و گیاهی که روی آن قرار دارد، در می آرود.

این حشره معمولا در مناطق مالزی و اندونزی قرار دارد.

http://didan.ir

عکس هایی از زیباترین حشره جهان

 

 



:: موضوعات مرتبط: بندپایان، ،
:: برچسب‌ها: عکس هايي از زيباترين حشره جهان,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 18:54



زیباترین گونه های ماهیان در جهان

28 / 6 / 1391

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 16:3



تـصــاویـر نـاب از دنـیـای زیـر آب

13 / 6 / 1391

تـصــاویـر نـاب از دنـیـای زیـر آب

قدرت بی نهایت خداوند در آفرینش دنیای زیر آب

گروه اینترنتی شادینه - برای عضویت کلیک نمایید



:: موضوعات مرتبط: شگفتی های افرینش، ،
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 17:33



جنین پستانداران در رحم مادر

7 / 6 / 1391

 

 

محققان با استفاده از فناوری تصویربرداری چهار بعدی، به دنیای حیرت‌انگیز جنین پستانداران راه یافته و تصاویر دیدنی از آنها را در رحم مادرانشان، تهیه کردند.

شاید به نظر برسد که مراحل رشد و تکامل جانوران در رحم مادر با یکدیگر تفاوت زیادی دارد، اما دستاورد عظیم محققان با کمک فناوری اسکن چهار بعدی شباهت اعجاب‌انگیز تکامل رشد جنین در رحم پستانداران مختلف را به تصویر کشیده است.

محققان برای تهیه این تصاویر از ترکیبی از اسکن فراصوت سه بعدی، گرافیک رایانه‌ای و دوربین های کوچک که مراحل تکامل جنین تا مرحله تولد را رصد می‌کند، استفاده کرده‌اند.

گونه های مختلف حیوانات اعم از فیل، سگ، دلفین و پنگوئن مراحل رشد و تکامل نسبتا مشابهی را در رحم مادر پشت سر می‌گذارند.

به گزارش ایسنا،مجموعه تصاویر شگفت‌انگیز جنین پستانداران در رحم مادر برای فیلم مستند نشنال جئوگرافیک تحت عنوان Extraordinary Animals in the Womb تهیه شده است.

 

بازنشر : مجله اینترنتی ببینین . کام



:: موضوعات مرتبط: پستانداران، ،
:: برچسب‌ها: جنین پستانداران در رحم مادر,

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 17:32



اين مورچه ها عسل توليد مي کنند

4 / 6 / 1391

این گونه مورچه به دلیل ذخیره کردن عسل در معده خود برای تغذیه دیگر مورچه ها در فصل تابستان “مورچه عسل” نام دارد.
مورچه عسل در صحراهای خشک و بی آب و علف وجود دارند و برای دیگر مورچه ها و برخی از حیوانات صحرایی و حتی انسان منبع تغذیه محسوب می شوند.

این مورچه ها عسل تولید می کنند!

 

http://didan.ir



:: موضوعات مرتبط: بندپایان، ،
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 15:31



تا حالا بچه پاندا دیدین؟؟

20 / 4 / 1391

 

تا حالا بچه پاندا دیدین؟؟

 

منبع: http://didan.ir 



:: موضوعات مرتبط: پستانداران، ،
:: برچسب‌ها: عکس بچه پاندا, پاندا, نوزاد پاندا, پستانداران, خرس چینی,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 11:9



جرم دندان چیست؟

19 / 4 / 1391

 
جرم چيست؟
پلاک میکروبی لایه‌ای است نازک از میکروب‌ها که به طور دایمی، بر سطح دندان‌هامی‌نشیند و در داخل دهان تمام افراد بالغ وجود دارد.
این لایه دارای مواد پروتئینی و سلول‌های پوششی و موادی دیگر با منشا بزاقیاست.اما ساختمان اصلی این پلاک از میکروب‌ها تشکیل شده است. اگر یک گرم پلاک را بهصورت خشک تهیه نماییم، دارای دویست میلیارد باکتری است. این لایه با شستشوی آببرطرف نمی‌شود و باید بامسواکزدن آن را تمیز نمود.
با سخت شدن تدریجی پلاک میکروبی، لایه‌ای به نامجرمتشکیل می‌گردد که به علت داشتن سطح زبر، مقادیر بیشتری پلاک میکروبی را بر سطح خود نگه می‌دارد.


:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 16:46



تصاویر شگفت انگیز از سلولها زیر میکروسکوپ

16 / 4 / 1391

 

www.bartarinha.ir

 



:: موضوعات مرتبط: شگفتی های افرینش، ،
:: برچسب‌ها: تصاویر شگفت انگیز از سلولها زیر میکروسکوپ ,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 21:2



شگفتی های افرینش

12 / 4 / 1391

 



:: موضوعات مرتبط: شگفتی های افرینش، ،
:: برچسب‌ها: شگفتی های افرینش,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 14:33



بیست گونه جدید حیوانات

10 / 4 / 1391

از مراسم خواستگاري ماهي‌ها تا كوسه قدم‌زن و قورباغه پينوكيو
دانشمندان جديدترين آلبوم «گونه‌هاي حيواني دنياي علم» را رونمايي كردند
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 91032715151

دانشمندان به مناسبت بيستمين سال فهرست‌نوسي خود از 1300 گونه‌ جديد حيواني كشف شده در دنياي علم، 20 گونه جديد را معرفي كردند.
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، البته از ميان 1300 گونه شناخته شده، تنها حدود 500 مورد توسط آرايه‌شناسان از لحاظ طبقه‌بندي و نامگذاري توصيف شده‌اند.
با اينكه برخي از اين موجودات مانند نوعي ماهي كه رنگهاي درخشان چشمك‌زن در زمان جفت‌گيري دارند و از چشم‌انداز زيبايي برخوردارند، ساير آنها مانند عقرب بزرگ آبي يا مورچه‌هايي كه در زمان بروز تهديد با نيشهاي تيز به هم متصل مي‌شوند، بسيار جالبترند.

بزرگترين عنكبوت شناخته‌شده در جهان

در ميان اين موجودات عجيب نوعي عنكبوت غول‌پيكر موسوم به theraphosa blondi، عنوان بزرگترين عنكبوت جهان را با وزن 170 كيلوگرم و طول پاي 30 سانتيمتر در اختيار دارد.
 
اين موجود توسط دانشمندان در سال 2006 در گينه شناسايي شد.

برخلاف نام فريب دهنده اين موجود، بی مهرگان و پستانداران كوچكي و مارمولكها و مارهاي سمي بخش اعظم غذاي آن را تشكيل مي‌دهند.
مكانيزم دفاعي اين موجود در موهاي روي بدن آن است. اين عنكبوت در زمان خطر به مالش پاهاي خود بر شكم و انتشار ابري از نيش ميكروسكوپي مي‌پردازند كه در پوست و مخاط مهاجم فرو رفته و ايجاد درد و سوزش طولاني‌مدت مي‌كند.

عقرب امپراطور(Pandinus imperator)

اين در حاليست كه عقرب امپراطور با نام علمي Pandinus imperator و بدن 20 سانتيمتري‌اش يكي از بزرگترين عقرب‌هاي جهان است.
اين موجود در سال 2006 در غنا مشاهده شد. برخلاف ظاهر بسيار بزرگ آنها، اين عقربها بيشتر از موريانه‌ها و ديگر بي‌مهرگان كوچك تغذيه كرده و سم آن براي انسان مهلك نيست.
 سم اين موجود مورد آزمايش قرار گرفته و تركيبات آن براي داروهاي احتمالي جهت كنترل آريتمي مفيد است. همچنين بتاكربولينهاي درخشان آبي روي پوست اين جانور نيز كه تنها در نور فرابنفش قابل مشاهده است، براي درك بهتر انحطاط پروتئين‌هاي درون عدسي چشم انسان مورد مطالعه قرار گرفته كه منجر به نابينايي در اثر آب‌مرواريد مي‌شود.

مورچه قلاب ماهي

در ميان اين گونه‌ها نوعي مورچه قلاب ماهي با اندازه 1.5 سانتيمتر مشاهده مي‌شود كه استخوانهاي منحني آنها براحتي درون پوست فرو رفته و تا مدتها باقي مي‌ماند. اين گونه براي اولين بار در سال 2007 در كامبوج شناسايي شد.
اين مورچه‌ها در گروههاي بزرگ در لانه‌هايي درون تنه درختان مرده زندگي كرده و در زمان مورد حمله قرار گرفتن توسط مهاجمان به يكديگر متصل شده و دستيابي به يكي از افراد را براي مهاجم مشكل مي‌كنند.
 
مورچه strumigenys tigris
گونه ديگراين فهرست يك مورچه strumigenys tigris است كه در لاشبرگهاي جنگلهاي پاپوآ گينه‌نو زندگي مي‌كند.
اين مورچه كوچك دو ميليمتري با آرواره باز حركت كرده تا بتواند بي‌مهرگان ريز را به سرعت شكار كند. طرح رنگي آن با شاخه‌هايي كه روي آنها زندگي كرده، هماهنگي داشته از اين رو جمعيت آنها در برابر شكارچيان حفظ مي‌شود.

قورباغه عظيم‌‌لجثه Nyctimystes

گونه قورباغه Nyctimystes حدود 15 سانتيمتر بوده و از چشمان بسيار بزرگي برخوردار است. اين گونه در سال 2008 در پاپوآ گينه نو كشف شد.
قورباغه كشف شده به گونه‌اي تعلق داشته كه از طرح غيرمعمولي وريدي بر پلك چشمها برخوردار است و بچه‌هاي آن داراي اندام مكنده بسيار بزرگي هستند.

مارمولك دم برگي شيطاني

مارمولك دم برگی شیطانی Uroplatus phantasticus در سال 1998 در ماداگاسكار مشاهده شد اما براي اولين بار در سال 1888 توصيف شده بود.
اين مارمولك در ميان 12 گونه عجيب مارمولكهاي دم برگي از همه كوچكتر بوده و شب‌زيست است. شيوه استتار اين جانور نيز بسيار مرموز بوده و گونه‌هاي بزرگ آنها از بيشترين دندان در ميان گونه‌هاي مهره‌داران روي خاك برخوردارند.
 
خفاش ميوه دماغ‌لوله‌اي nyctimene

خفاش ميوه بيني لوله‌اي nyctimene در گينه نو شناسايي شده است.

كوسه قدم زن hemiscyllium galei

كوسه قدم زن hemiscyllium galei در سال 2006 در اندونزي كشف شد اما بر خلاف نام آن كاملا قادر به شنا است. اگرچه اين جانور بيشتر مايل به راه رفتن در بخشهاي صخره‌هاي مرجاني با باله‌هاي خود بوده و از ميگوها، خرچنگها، مارهاي آبي و ماهيهاي كوچك تغذيه مي‌كند.

موش درختي چين‌چيلا يادگار دوره اينكاها

موش درختي چين‌چيلا در كوهستان ويلكابامبا در نزديكي محوطه باستاني ماچوپيچو در پرو شناسايي شده است. رنگ اين موجود خاكستري روشن بوده و از قامت كوتاه و درشت و آرواره بزرگ با يك نوار سفيد در روي سر خود برخوردار است.

راست بال طاووسي

حشره راست بال طاووسي با نام علمي Pterochroza ocellata در سال 2006 در گينه مشاهده شد.
اين حشره بزرگ گرمسيري از دو استراتژي موثر براي حفاظت از خود در برابر شكارچيان استفاده مي‌كند. در نگاه اول اين حشره مانند يك موجود مرده يا يك برگ آسيب ديده بنظر مي‌رسد اما در حالت تهديد ناگهان به نمايش يك جفت لكه چشم درخشان بر روي بالهاي خود مي‌پردازد و شروع به پرش مي‌كند كه شبيه به سر يك پرنده بزرگ خواهد بود.
انواع نر اين گونه به توليد صداي بسيار بلند كه البته براي انسان قابل شنود نيست، مي‌پردازند.

راست بال RAP

گونه راست بال brachyamytta rapidoaestima برنامه ارزیابی سریع RAP كه در سال 2002 در غنا و گينه كشف شده، يك گونه جديد بوده كه با پنهان شدن در ميان برگها به شكار حشرات ريز مي‌پردازد.

سنجاقک platycypha eliseva

سنجاقک platycypha eliseva در سال 2004 در كنگو كشف شده و از تركيب رنگي منحصربفردي برخوردار است كه با گونه‌هاي ديگر متفاوت است. شكم اين موجود زرد رنگ و استخوان تیبیاي آن سفيد و قرمز است.
اين گونه نشانه خوبي براي آب با كيفيت خوب است چرا كه بيشتر در اطراف آبهاي تميز سكونت و از حشرات و موجودات ريز آبزي تغذيه مي‌كند. بسياري از لاروهاي سنجاقكها به شكار لاروي پشه پرداخته و از اين رو در برنامه‌هاي سلامت انسان براي كنترل پشه‌هاي ناقل بيماري مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

ماهي نر paracheilinus nursalim

ماهي paracheilinus nursalim از مراسم خواستگاري بسيار زيبايي برخوردار است چرا كه براي جذب ماده‌ها به نمايش رنگهاي درخشان چشمك زن بر روي بدن خود مي‌پردازد. اين اجرا هر روز عصر اتفاق افتاده كه تا غروب خورشيد به طول مي‌انجامد.
دهان و لبهاي اصلاح شده اين موجود به تغذيه، تنفس و اتصال به زيرلايه‌ها از طريق مكش كمك مي‌كند.

مرغ عسل‌خوار

گونه‌اي جديد مرغ عسل‌خوار نيز در جزيره گينه نو شناسايي شد. اين موجود در ارتفاع 1650 متري سطح آب دريا در كوهستان فوجا سكونت دارد. اين پرنده از منقار كوتاه سياه و چشماني با بخشهاي نارنجي در اطراف پوست عريان برخوردار است . اين خصوصيات آنرا از ديگر مرغهاي عسل‌خوار متمايز كرده است.
علاوه بر آن اين موجود بسيار ساكت بوده و به ندرت از خود صدايي بروز مي‌دهد. منبع غذايي اين پرنده شهد و گلهاي گرده‌افشان و گاهي حشرات است.

قورباغه پينوكيو
قورباغه پینوکیو
از ديگر موجودات حاضر در اين ليست مي‌توان به قورباغه درختي نرlitoria sp. nov. اشاره كرد كه به دليل برآمدگي خاص روي بيني آن به قورباغه پينوكيو موسوم است. اين گونه در سال 2008 در گينه نو كشف شد.
برآمدگي روي بيني اين موجود در زمان صدا درآوردن آن به سمت بالا متمايل شده و در زمان سكوت به سمت پائين مي‌ماند.

سمندر bolitoglossa

در آخر اين فهرست سمندر ET با نام علمي bolitoglossa قرار دارد كه در سال 2009 شناسايي شده است. اين گونه نادر از سمندر بوده كه از پاهاي تاردار براي بالا رفتن از ارتفاعات برخوردار است. اين گونه همچنين از شش برخوردار نبوده و از طريق پوست به تنفس مي‌پردازد.
 
 


:: موضوعات مرتبط: سلسله جانوران ، ،
:: برچسب‌ها: حیوانات کشف شده, جدید ترین های حیوانات, موجودات کشف شده,

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 12:32



باکتری Spirillum

15 / 2 / 1391

 Spirillum volutans

Spirillum volutans



:: موضوعات مرتبط: سلسله باکتری ها، ،
:: برچسب‌ها: باکتری, اسپیریلیوم,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 11:46



زایمان یک حیوان نجیب و دوست داشتنی به نام "اسب"

15 / 2 / 1391

http://marshal-modern.ir/Archive/27881.aspx



:: موضوعات مرتبط: پستانداران، ،
:: برچسب‌ها: زایمان اسب,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 11:32



عجیب ترین قورباغه ها

30 / 1 / 1391

برترین ها: قورباغه ها دوزیست های بدون دمی هستند که در همه جای دنیا پیدا می شوند ولی تعداد قورباغه هایی که در جنگل های گرمسیری زندگی می کنند بسیار بیشتر است. بعضی از قورباغه ها تنها در آب، بعضی تنها در خشکی و بعضی هم در آب و هم در خشکی زندگی می کنند. البته درخت ها هم می توانند محل زندگی بعضی از قورباغه ها باشند.

در این جا بعضی ازعجیب ترین قورباغه های جهان را مشاهده می کنید.
 



:: موضوعات مرتبط: دوزیستان، ،
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 22:47



دنیای حیوانات

23 / 12 / 1390

سمندر آبی خال‌دار قیصر،‌ یا سمندر لرستان،‌ یا سمندر خال‌دار امپراطور، نام دوزیست خوش نقش‌و‌نگاری است که بومی کوه‌های جنوبی زاگرس در ایران است. این جانور را معمولا در ارتفاعات این کوه‌ها می‌توان پیدا کرد، ‌اما گاهی در حوضچه‌های آب هم دیده می‌شوند.



سمندر خال‌دار قیصر،‌ یک دوزیست است. بنابراین برای زندگی خود به محیطی ترکیبی،‌ دارای محیط آبی و محیط خشکی نیاز دارد. اما در منطقه‌ای که سمندرهای آبی قیصر زندگی می‌کنند،‌ در مدت زیادی از سال،‌ اثری از آب نیست. برای همین آن‌ها اصطلاحا به خواب تابستانی می‌روند. یعنی در زمانی که هوا گرم و خشک می‌شود، فعالیتشان کم می‌شود، آرام‌تر نفس می‌کشند و متابولیسم بدنشان کند می‌شود.



از آن‌جا که مساحت منطقه‌ای که سمندر آبی خال‌دار قیصر بومی آن‌جا است،‌ خیلی کم است،‌ در حدود تنها 10 کیلومتر مربع، این جانور در گروه به شدت در خطر انقراض قرار می‌گیرد. به علاوه،‌ با گسترش شهرها،‌ همین منطقه هم در حال کوچک‌تر شدن است و با از بین رفتن زیستگاه، این موجودات جایی برای زندگی نخواهند داشت. شکار غیرقانونی آن‌ها هم مزید بر علت شده و این موجودات زیبا و منحصر به ایران را به شدت در معرض نابودی قرار داده است.



:: موضوعات مرتبط: شگفتی های افرینش، ،
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 15:17



خزندگان

21 / 12 / 1390

 

A giant softshell turtle in a netRed River Giant Softshell Turtle



:: موضوعات مرتبط: خزندگان، ،
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 12:19



ماهیان عجیب

21 / 12 / 1390

 Picture of an anglerfish from a new study of fish species new to Greenland.


:: موضوعات مرتبط: ماهیان، ،
:: برچسب‌ها: ماهیان عجیب, عجایب دریا, ماهیان بیگانه,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 11:16



انیمیشن های زیستی

16 / 12 / 1390

 

 تقسیم سلولی

 

https://fcserver.nvnet.org/~hochenberg/S0539EA03.19/crossingover_movie.gif



:: موضوعات مرتبط: اجزای سلول، ،
:: برچسب‌ها: انیمیشن های زیستی, زیست شناسی و انیمیشن,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 20:16



عروس دريايی JELLYFISH

16 / 12 / 1390

يكي از زيباترين و شگفت انگيزترين موجودات درياها بدون شك عروس دريايي مي باشد با  ظاهري منحصربفرد و بسيار زيبا ، هرچند اسم انگليسي آن (( Jellyfish )) به معناي ماهي ژله اي يا ژله ماهي است ولي با ظاهري زيبا و درخشان اسم فارسي (( عروس دريايي )) مناسبترين اسم براي آن مي باشد .

منبع:http://divingmilad.blogfa.com



:: موضوعات مرتبط: جانوران دریایی خطرناک، ،
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 1:24



توتيای دريايی SEA URCHIN

16 / 12 / 1390

توتيای دريايی     SEA URCHIN

يكي از جانوران زيبا و به ظاهر گياه مانند بستر درياها كه در همه مناطق دريايي پيدا مي شود و تقريباً همه كساني كه با دريا سروكار داشته اند اعم از شناگران ، غواصان و صيادان هنگام پياده روي در مناطق كم عمق دريا درد ناشي از فرو رفتن خارهاي اين جانور را در كف پايشان احساس كرده اند (( توتياي دريايي –  Sea Urchin)) است . شايد به جرات بتوان گفت كه توتياها در بين تمامي موجودات خطرناك دريايي از نظر زخمي كردن و ايجاد جراحت براي انسانها مقام اول را دارا مي باشند . چرا كه اين موجودات فراواني قابل توجه اي دارند و در تمامي مناطق دريايي خصوصاً مناطق كم عمق بوفور ديده مي شوند.'

منبع : /http://divingmilad.blogfa.com

http://fa.wikipedia.org

http://w3.shorecrest.org



:: موضوعات مرتبط: جانوران دریایی خطرناک، ،
:: برچسب‌ها: توتیای دریایی,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 1:19



توليد لپتين و عملكرد آن

15 / 12 / 1390

توليد لپتين و عملكرد آن
لپتين تنها در سلولهاي چربي و به ميزان كمتر در اپي‌تليوم روده و جفت ، توليد مي‌شود. گيرنده لپتين اساسا در نواحي از مغز شامل نورونهاي هسته‌هاي آركوآت ، ونترمديال هيپوتالاموس بيان مي‌گردد كه در تنظيم رفتار خوردن، نقش دارند. اين گيرنده همچنين در سلولهاي قسمت قشري غدد فوق كليوي و سلولهاي بتاي پانكراس هر چند به ميزان كم ، بيان مي‌گردد. لپتين حامل پيامي مبني بر كافي بودن ذخاير چربي و كاهش مصرف مواد سوختي و افزايش مصرف انرژي است.
اثر متقابل لپتين با گيرنده خود در هيپوتالاموس ، رهاسازي پيام اثر كننده بر روي اشتها را تغيير مي‌دهد. لپتين همچنين سيستم عصبي سمپاتيك را تحريك نموده و به اين ترتيب سبب افزايش فشار خون ، ضربان قلب و توليد حرارت (توليد حرارت به قيمت انرژي متابوليك) از طريق جدا نمودن انتقال الكترون از سنتز ATP در ميتوكندري بافت چربي مي‌گردد.

پروتئين لپتين كه شانزده كيلودالتون وزن دارد به وسيله بافت چربي در بدن انسان ساخته و در خون رها مي‌شود و از راههاي مختلف موجب كاهش اشتها و افزايش مصرف مي‌شود ، در واقع مانع زياد چاق شدن ما مي‌شود.
افرادي كه وزن كم مي‌كنند، ميزان لپتين كاهش پيدا مي‌كند، چرا كه بدن سعي مي‌كند با اين كاهش وزن مخالفت كند و از ذخاير انرژي خود(بافت‌هاي چربي) محافظت كند.
مكانيسم لپتين موجب كاهش توليد نوروپپتيد y هيپوتالاموس كه محرك قوي اشتها است مي‌شود (لذا اشتها را كم مي‌كند). همچنين موجب افزايش a-msh كه يك عامل كاهنده اشتها در هيپوتالاموس است نيز مي‌شود (باز هم اشتها را كم مي‌كند). لپتين موجب افزايش ترشح TRh و GnRh مي‌شود لذا موجب افزايش مصرف انرژي مي‌گردد.



:: موضوعات مرتبط: ویتامین، ،
:: برچسب‌ها: پروتئين لپتين,

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 23:39



عجایب

7 / 12 / 1390

PHOTOS: Over Thousands Species Discovered in Vietnam

 Desmoxytes purpurosea، هزار پا صورتی که به دفاع از خود spews سیانور استفاده می کند



:: موضوعات مرتبط: شگفتی های افرینش، ،
:: برچسب‌ها: موجودات عجیب, گیاهان عجیب,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 15:22



فسیل های زنده

7 / 12 / 1390

Japan's frilled shark

frilled shark

قدمت ان به 95 سال پیش می رسد

کوسه ی زنده به ندرت از زیست گاه خود که 1600فوت (488 متر)در زیر سطح دریاست بیرون می اید

نمونه های یافت شده اند در سراسر جهان پراکنده است، اما اکثرا  کوسه Frilled  در آبهای ژاپن یافت می شود

منبع:www.japanguidebook.com

 



:: موضوعات مرتبط: سلسله جانوران ، ،
:: برچسب‌ها: موجودات عجیب, موجودات عجیب دریا , فسیل زنده,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 12:26



بدن انسان

6 / 12 / 1390

بدن انسان نیازمند تأمین مداوم انرژی شیمیائی است تا بتواند اعمال پیچیده و متفاوت خود را انجام دهد. انرژی به‌دست آمده از اکسیداسیون غذاها، به‌طور ناگهانی و در دمای بالا آزاد نمی‌شود چون بدن برخلاف یک موتور مکانیکی قادر به استفاده از انرژی گرمائی نیست (اگر این‌طور بود، مایعات بدن بلافاصه جوش می‌آمدند و بافت‌های بدن در آتش می‌سوختند!). برعکس، استخراج انرژی پتانسیل شیمیائی موجود در کربوهیدرات‌ها، قندها و پروتئین‌ها، در جریان واکنش‌های پیچیده و کنترل شونده توسط آنزیم‌ها و در محیط نسبتاً خنک و آبکی سلول‌ها رخ می‌دهد. داستان اینکه چگونه بدن منبع انرژی دائمی خود را تأمین می‌کند با مولکول آدنوزین تری فسفات (ATP) آغاز می‌شود که حامل مخصوص بدن برای انرژی آزاد است. حدود ۴۰ درصد انرژی پتانسیل مواد غذائی به این مولکول منتقل می‌شود. با شکسته شدن اتصال انتهای فسفر در این مولکول، انرژی آزاد شده و برای تمام اشکال کار بیولوژیک در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.



:: موضوعات مرتبط: شگفتی های افرینش، ،
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 11:42



چه بخـوریم که خوش به حـالمان شود ؟

3 / 12 / 1390

اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید

زمانی كه دیدید دكمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یك موز متوسط 105 كالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر كرده و قند خون را به شكل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندكی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد

منبع:http://kamyab.com

 

 



:: موضوعات مرتبط: علمی، ،
:: برچسب‌ها: غذای خب, تهوع, سوزش معده, کم خوابی, سرفه, فشار خون بالا,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط سونیا در ساعت 12:21



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد

درباره



هيچ کس نميتواند به عقب برگردد و از نو شروع کند اما همه مي توانند از همين حالا شروع کنند و پايان تازه اي بسازند. اگر انتقادی پیشنهادی دارید یا اشکالی در مطالب بود اطلاع دهید ممنون می شم
tootia_66@yahoo.com


مطالب پیشین

10مخلوق وحشت‌آفرين اعماق
عجیب ترین و زیباترین قارچ های دنیا
جهش های عجیب ژنتیکی در گیاهان
کندترین موجودات زمین
دنیای زیر میکروسکوپ
تمام اتـفاقات بـدن در طـول 24 ساعت شبـانه روز
ویروس ها Virus
زایمان سوسک
استتار موجودات
جنین پنج روزه انسان زیر میکروسکوپ
حشرات زیبا و عجیب
تشریح و مورفولوژی گیاهی
درختی عجیب با میوه های مرگبار
هفتاد درصد ژن های اسفنج دریایی با انسانها مشترک است!
عنکبوت‌های طاووس
عجیب ترین و زیباترین قارچ های دنیا
عکس های جالب و دیدنی از استتار جغدها
پر سر و صداترین حیوان زمین
عکس هايي از زيباترين حشره جهان
زیباترین گونه های ماهیان در جهان




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by sonia
This Template By Theme-Designer.Com